Van Pai naar Chiang Mai naar Bangkok naar Siem Rea - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Wester - WaarBenJij.nu Van Pai naar Chiang Mai naar Bangkok naar Siem Rea - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Wester - WaarBenJij.nu

Van Pai naar Chiang Mai naar Bangkok naar Siem Rea

Door: Eline en Job

Blijf op de hoogte en volg Eline

23 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na 4 geweldige nieuwe reisgenoten ontmoet te hebben, hebben we in Pai ingecheckt in het beste hostel ooit: Happy House. De dag na arriveren hebben we met nog een extra Nederlander scooters gehuurd en hebben we de hele dag rondgereden en van alles gezien, waaronder hot springs, Pie canyon, white boeddha en nog een hele lijst. s'Avonds hebben Job en Suzan het geweldig gedaan tijdens de beerpong wedstrijd die gaande was. Helaas wonnen de Canadezen. Op dag 3 hebben we ons in groepjes gesplitst om rond te hangen in het centrum, meer rondcruisen en olifantje te rijden. s'Avonds was er een mengeling van poolen met lokale mensen (Roy en Eline) en de wedstrijd kijken (de rest). Op dag 4 is er gezwommen en s'avonds het participeren in een hippie feest, waar we hebben rond gedanst om een vuurbal, onze gezichten lieten beschilderen en hebben gezwommen (Suzan en Eline), terwijl de drie kerels vrolijk kletsten met vreemd vrolijke en enigszins wazig door de wiet, hippies. Op onze helaas laatste volledige dag in Pai hebben we gezwommen, flip cups gespeeld, waar Job als beste speler de tegenstanders vernietigd heeft, en zijn we naar een lokale bar gegaan met nieuwe gasten uit het hostel.

Onderweg naar Chiang Mai de volgende dag besloten we met Suzan en Roy de rest van onze vakantie te spenderen. In Chiang Mai zijn we uitgeweest en hebben we de prachtige white Temple in Chiang Rai bezocht. Voor onze reis naar Bangkok hebben we de nachttrein genomen, waar we onze coupé hadden omgetoverd tot djanz bar. We kwamen eng vroeg aan en omdat onze trein naar de grens om 05:55 s'nachts weer vertrok leek het ons een goed idee geen hostel te boeken, onze bagage te droppen op het station en de hele dag en een deel van de nacht door te brengen in Bangkok. In Bangkok hebben we opnieuw Khoa San Road bekeken, massages gehad, zijn we naar een ijskoude bioscoop geweest en hebben we een Ping Pong show bezocht, die we na 5 minuten diep ontzet verlieten door het vreselijke spektakel wat zich daar afspeelde.

En nu zitten we in Siem Reap. Onze laatst avond alweer. Gister hebben we een tempel ronde gedaan en vandaag hebben we de floating village bekeken. Beiden zeer indrukwekkend. Zometeen meeten we Maaik (één van de Nederlanders uit Pai) waar we onze laatst avond in het zeer regenachtige Siem Reap mee gaan begaaien.

PS , voor de taal liefhebbers onder ons in het Khmer:
Hallo: sue Saw Dai
Bedankt: awkunh
Doei: sue loouy hi
1 t/m 10: mooyun, pee, bai, booun, Bram, Bram mooyun, Bram pee, Bram bai, Bram booun, dawp

• 24 Juli 2014 - 16:18

Loes:

He, he, we zaten wel op weer zo'n mooi berichtje te wachten! Super leuk klinkt het allemaal. Ik weet bijna zeker dat ik namens iedereen kan zeggen dat 'wij achterblijvers enorm jaloers zijn' ;-))

Veel plezier nog daar en vooral heel veel liefs! Loes

• 25 Juli 2014 - 08:59

Frank:

Ik hoor het al... feesten en beesten ;-)!!